Vítejte v marketingovém myšlení
Jmenuji se Peter Matisko, pracuji jako IT specialista a konzultant marketingového myšlení. S majiteli malých firem pracujeme na rozmanitých úkolech v oblasti IT a marketingu. Řešíme správu a rozvoj technologií, marketingovou komunikaci, firemní koncepty, vývoj a správu webových aplikací a eshopů, nasazení pokročilejších analýz a podobně.
U středních firem se zábývámetaké marketingovými procesy. Úspěch už nezávisí jen na majiteli, ale na káždém zaměstnanci a dodavateli. Proto je důležité implementovat marketingové myšlení do všech úrovní firmy a uvést jej v život pomocí procesů. Jak říká Richard Branson – zaměstnanci jsou na prvním místě. Ti se pak postarají o vaše klienty.
Pokud máte pocit, že marketing nefunguje, nastal čas podívat se na své podnikání z jiného úhlu.
Víc o mně
Projekty
Něco o mě
Ve zkratce
Proč mám rád podnikání a práci v IT a marketingu?
Od dětských let jsem byl hodně technický typ a vždy mě bavilo zkoumat jak věci fungují. První elektro stavebnici jsem dostal ještě v předškolním věku a začal stavět blikače a bzučáky. Dokonce jsem vyrobil pár zvonků a prodal je spolužákům. 🙂
Jako zvídavé dítě jsem se vždy dobře učil a všechno nové mě bavilo. Toto zapálení pro vzdělání mi zůstává pořád. Absolvoval jsem technickou vysokou školu se zaměřením na kybernetiku a aplikovanou matematiku. Počas doktorátu a současné práce pro Honeywell jsem definitivně došel k postoji, že podnikání je jediná cesta, která mě bude opravdu naplňovat.
Co mě nejvíc motivuje v podnikání? Velmi rád se rozvíjím a učím, a proto mě baví pracovat s lidmi, kteří mají stejný cíl. Chtějí se zlepšovat, hledat řešení a nečekají, že změnu udělá někdo jiný. Vybírám si klienty, kteří jsou zapálení pro to co dělají a dokáží ocenit hodnotu znalostí. Těmto klientům můžu přinést nestranný pohled na jejich podnikání a navrhnout různé způsoby jak se posunout dál.
V podnikání je pro mě důležité přinášet hodnotu svým klientům a pomoct jim posunout své možnosti o kus dál. Cílem je také zbavit se postojů, které nás brzdí v rozvoji a především vytvořit si podnikání, které nás bude bavit a bude naplňovat naše vnitřní potřeby. Při této práci získávám spoustu nových zkušenosti, seznamuji se se zajímavými lidmi, nápady a životními příběhy. To je pro mě nějvětší přínos z mé práce.
Mým neposledním důležitým “proč podnikám” je možnost být neustále v kontaktu s technikou. Pro některé klienty vytvářím webové stránky, nebo analytické a simulační programy různých průmyslových procesů. Nechávám své analytické myšlení neustále zaměstnané. 🙂
Pokud Vás můj krátký příběh a motivace oslovily, určitě si budeme rozumět.
Práce
Vzdělání
Napsali o mně
Peter je skutečný profesionál nejen po stránce znalosti trhu a faktických dat, ale také skvělý pro diagnostiku v interpersonální rovině. Díky několika konzultacím jsem si uvědomila, kde a jak je třeba změnit přístup směrem k zákazníkovi a přerušit zajeté stereotypy v uvažování. Díky zrcadlu, které mi Peter nastavil, jsem postupně dokázala přejít do přemýšlení „out of box“ a své každodenní rutinní kroky nevnímat jako stereotyp, ale jako výzvy. Výstupem z našich setkání byly myšlenkové mapy, díky kterým jsme optimalizovali zajeté procesy ve firmě a vylepšili přístup k zákazníkovi. Fungující procesy jsme ještě více vyšperkovali a nefungující jsme nahradili nebo zcela vypustili. Velmi oceňuji, že Peter byl kdykoli na telefonu a v případě potřeby vždy ochotně poradil. Díky Petrově vlastní zkušenosti s podnikáním počítejte s tím, že přesně ví, se kterými bolestmi se majitel firmy potýká a proto spolupráce nekončí v rovině teorie, ale veškeré výstupy jsou velmi užitečné, praktické a uplatnitelné v reálných situacích.
Mgr. Petra Kratochvílová
Vaše tipy a triky během marketingové konzultace byly pro mne velmi informativní, a to jsem o všech nástrojích, o kterých jsme mluvili, už věděla z dřívějška a i jsem je používala (podnikám čtyři roky a v marketingu nejsem úplně neplavec). Přesto byly věci, které jsem nevěděla. Včera jsem například podpořila příspěvek na Facebooku dle vašeho doporučení, stačilo pár korun. A hned z toho je jedna poptávka kurzu. Takže to je radost 🙂 Díky konzultaci jsem si zase udělala v sobě jasno, které cesty jsou pro mne a které naopak nejsou. Také jsem cítila, že vám opravdu záleží na tom mi pomoci. Že nechcete a priori prodávat, ale že vás zajímám jako člověk. Jako člověk, který vytváří a přináší nějaké hodnoty a hledá způsoby, jak umožnit druhým, aby je mohli najít a přijmout. Ještě jednou moc děkuji!
Mgr. Adéla Obermajerová
Musím říct, že atmosféra školení marketingového myšlení zcela předčila mé očekávání, byla jsem doslova nabitá energií. Původně jsem čekala spíš přednášku na téma marketing a říkala jsem si, jestli mě to vůbec bude bavit a budu to umět implementovat do praxe. Ale výsledek byl úplně jiný. Super skupinová diskuse na téma marketingového chování, myšlení a uvažování, sdílení a předávání zkušeností, skvělý networking – moc se mi to líbilo, dalo mi to spoustu energie a pobavilo mě to. Nebyl to manuál s přesným programem jak postupovat. Dovedlo mě to spíše ke zvnitřnění hodnot, uvědomění si vlastní ceny, což je v marketingu to úplně nejcennější. Moc za to děkuji 🙂
Ivana Štěrbová
Peter has been working with us for the past year focusing on social media marketing as well gaining skills and competency in our products and services. He has done an outstanding job and demonstrated a great deal of entrepreneurial drive and ambition. We are very pleased that he has become an invaluable member of our team.
Randy Hopkins – Team Excellence