Co jsou marketingové procesy a proč je potřebuji?
Na stránce o Marketingovém myšlení jsme vysvětlili jak a proč jej používat ke zlepšení podnikání. Pokud marketing vychází z hodnot a příběhu zakladatelů, je velmi osobní, přesvědčivý a originální. To přiláká pozornost klientů a umožní vytvořit jedinečnou značku bez silné konkurence kolem.
Marketingové myšlení je o postoji a přístupu ke klientům a k podnikání.
K úspěchu firmy potřebujeme vyladěnou operativu a efektivní doručení produktů nebo služeb. Marketingové procesy zahrňují komunikaci uvnitř firmy, sdílení informací s trhem a efektivní operativu firmy se zákazníkem na prvním místě.
Efektivní proces znamená, že každá činnost ve firmě je uskutečněna ve prospěch klienta.
Proč pracujeme v oblasti marketingových procesů?
Firemní konzultace děláme z přesvědčení, že firma uspěje, když podpoří a zúročí talenty svých lidí. Marketingové sliby jsou plněny jenom, když funguje firemní kultura a vnitřní komunikace. Když se firma postará o své lidi, oni se pak skvěle starají o zákazníky.
Spokojený zákazník znamená víc doporučení, pozitivní online recenze a levný marketing, který opravdu funguje.
Jaké jsou cíle spolupráce s vámi?
Cílů vzájemné spolupráce je několik:
- Poznat a rozvíjet vnitřní motivaci vedení/majitele firmy. Cílem je, aby práce na vyšších pozicích bavila a nezpůsobila vyhoření a nechuť k práci.
- Řídit a motivovat zaměstnance k vyšší samostatnosti a odpovědnosti. Jenom kreativita a vlastní motivace můžou zabezpečit inovace a rozvoj firmy.
- Chceme pomoct vedení firmy, aby jejich řízení mělo větší dopad na podřízené a tím bylo dosaženo lepších výsledků.
- Naslouchat zaměstnancům a využívat jejich zpětnou vazbu a nápady. Nepotřebujeme firemní poradce, zaměstnanci vědí o firmě mnohem víc, než vedení využívá.
- Vytvořit motivující firemní kulturu, která bude přitahovat ty největší talenty. Zároveň snížíme fluktuaci zaměstnanců.
Neprodáváme návody, jak řídit firmu. Věříme, že firma má naprostou většinu informací k dispozici, ale obvykle neexistuje systém, jak je využít. Naším úkolem je takový systém vybudovat a dlouhodobě zlepšovat.
Jak to probíhá?
Budování firemních procesů a rozvoj marketingového myšlení je dlouhodobý úkol.
- Začátek spolupráce přináší osobní konzultaci s vedením firmy, analýzu osobních cílů a rozebrání priorit v práci a osobním životě.
- Konzultace s jednotlivými týmy se zaměří na současný stav a způsoby řešení jednotlivých úkolů. Formou skupinové konzultace vypracujeme SWOT analýzu pro jednotlivé týmy. Nepotřebujeme zatím žádné příručky a školení, zaměstnanci mají spoustu informací, které ještě nebyly využité.
- Využijeme různé nástroje a pro efektivnější komunikaci a vzájemné porozumění. Aplikujeme některé ověřené systémy řízení.
- Vytvoříme systém, pro zpětnou vazbu zaměstnanců společně s procesem, jak s ní naložit. Ignorování názorů zaměstnanců přináší spoustu negativních dopadů na jednotlivce i celou firmu. Naším úkolem je od zaměstnanců získat co nejvíce znalostí a nápadů na rozvoj.
Chcete vědět vic? Kontaktujte nás!