Jak využít emoji v online marketingu?

Dnes už snad není nikdo, kdo by nevěděl, co to jsou emoji. V online světě se staly praktickým nástrojem, který nám usnadňuje každodenní komunikaci. Jak tento nástroj využít přímo v podnikání? Pojďte se s námi podívat na aktuální statistiky a zajímavé příklady z praxe.

Emoji používáme dnes a denně – je to nástroj, který nám pomáhá lépe vyjádřit naše emoce, jež za holým textem jinak nejsou vidět. Pravdou ovšem je, že v současné době slouží i jako obrázková náhrada za mnoho různých slov – od jídla a pití až po dopravní prostředky, počasí, rostliny nebo sporty. Jejich počet se vyšplhal na více než 2800 a toto číslo stále stoupá.

Smajlíci ovšem nejsou jen součástí osobní komunikace s přáteli a rodinou, ale také důležitým prvkem v marketingové komunikaci. Pojďte si přečíst, o čem emoji marketing vlastně je a k čemu jeho znalost může být užitečná.

Zdroj: SproutSocial

Co je emoji marketing?

Emoji marketing spočívá ve využívání emoji za účelem vytvoření originální identity a hlubšího spojení s publikem tak, aby textové informace byly zapamatovatelnější a snadněji absorbovatelné. Ptáte se, proč zrovna emoji?

Statistiky udávají, že 92 % uživatelů internetu běžně emoji využívá. Pokud patříte mezi tuto většinu i vy, pak víte, že klávesnice smartphonů rozpoznává tyto obrázky jako vlastní jazyk. Na tuto změnu zareagovaly i vyhledávače, které se přizpůsobily a umožnily vyhledávat i pomocí emoji. Vyhledávače však nebyly jediné. Některé společnosti dokonce začaly vyžadovat zpětnou vazbu tím, že chtěli po svých zákaznících, aby místo tradičního číselného ohodnocení poslali smajlíka.

Otázkou ovšem stále zůstává, jak využít emoji marketing ve své práci či podnikání?

Statistiky z emoji marketingu

Abychom lépe pochopili význam emoji v marketingu, podíváme se na zajímavé statistiky z roku 2020 od společnosti SimpleTextin. Podle studie existuje korelace mezi přítomností emoji a zvýšení angažovanosti publika.

  • Uživatelé, kteří se zúčastnili studie, měli lepší vzpomínku na online rozhovory, které zahrnovaly emoji
  • Uživatelé také považovali výzkumníky, kteří používali emoji, za přátelštější a kompetentnější
  • Tato studie prokázala, že lidé skutečně vnímají smajlík jako ekvivalent pro úsměv v reálném životě
  • Push notifikace s emoji má 85% míru otevření a 9% nárůst počtu konverzí

Kromě toho využívání emoji může firmě přidat na „lidskosti“. Prostřednictvím emoji totiž dáváte najevo, že mluvíte jazykem svých zákazníků (mladší generace) a že jim rozumíte. Formální bariéry automaticky odpadají.

Společnosti aplikující emoji marketing

Dominos

Společnost Dominos se stala vůbec první svého druhu, která zákazníkům umožnila objednat si pizzu prostým zasláním emoji. Stačí si vytvořit účet, vyplnit osobní údaje na webu Dominos a poté odeslat symbol 🍕 na jejich číslo. Jednoduché a zábavné objednávání pizzy, které udělalo dojem zejména na mladší generaci.

Zdroj: HubSpot

Pepsi

Velkou vlnu popularity rovněž rozpoutala společnost Pepsi, která využila univerzálního jazyka emoji a odstartovala kampaň „Řekni to s Pepsi“. Zatímco konkurenční Coca Cola natiskla na plechovky jména, Pepsi se rozhodla raději vytvořit plechovky s nejrůznějšími emoji. Účelem bylo překonat jazykové bariéry a sjednotit všechny prostřednictvím všeobecně srozumitelného jazyka emoji. Výsledkem byla velmi úspěšná globální kampaň.

Zdroj: SimpleTextin

McDonald’s

Další úspěšnou marketingovou strategií s využitím emoji se pyšní i McDonald’s. Ten vytvořil řadu reklam s příběhem, ve kterém nejsou použity slova ale emoji. Nezáleželo tedy, kam reklamu umístí a jaký jazyk pro ni zvolí. Všichni rozumí, co se McDonald’s snaží říct. Není divu, že se z těchto reklam vyklubala veleúspěšná kampaň, která oslovila zákazníky všech věkových kategorií.

Zdroj: Smart Insights

Mluvit stejným jazykem jako vaši zákazníci není občas vůbec jednoduché. Emoji mohou tento úkol alespoň trošku usnadnit. Obrázkům rozumí všichni bez ohledu na věk a zemi, ve které žijí. Tak proč je nevyužít v marketingu?