Máte vlastní web a hledáte způsoby, jak zvýšit jeho viditelnost? Jednou z alternativ je vytvoření kvalitního SEO. Díky němu bude váš web mít větší návštěvnost i pravděpodobnost získání nových zákazníků. V tomto článku vám vysvětlíme, v čem tkví základy SEO a předáme pár tipů, jak si svůj web vyladit v souladu s těmito principy.
Co je to SEO?
SEO znamená „optimalizace pro vyhledávače“. Jedná se o postup zvyšování kvality a kvantity provozu na webu stejně jako zlepšování prezentace značky prostřednictvím neplacených (také známých jako „organických“) výsledků ve vyhledávání.
SEO ovšem není pouze o samotných vyhledávačích – je také o lidech. Jde o pochopení toho, co lidé hledají online, slova, která používají, a typu obsahu, který chtějí konzumovat. Znát odpovědi na tyto otázky vám umožní najít zákazníky, kteří hledají přesně to, co nabízíte.
Jak fungují vyhledávače?
Abychom mohli pochopit, proč je kvalitní SEO tak důležité, musíme se nejdříve podívat na roli vyhledávačů. Vyhledávače fungují následovně – sledují miliardu publikovaného obsahu a vyhodnocují tisíce faktorů, aby určily, který z nich s největší pravděpodobností zodpoví váš dotaz. Podle tohoto vyhodnocení seřadí weby do žebříčku ve vyhledávání.
Abyste vyhledávačům pomohly při této analýze, dáme tipy, s nimiž uděláte své SEO ještě efektivnější.
Jak na kvalitní SEO
- Vytvářejte webové stránky především pro uživatele, nikoli pro vyhledávače.
- Vyhněte se trikům, které mají zlepšit hodnocení vyhledávačů. Zeptejte se sami sebe: Pomohlo by to uživatelům, kteří navštíví můj web?
- Přemýšlejte o tom, co dělá váš web jedinečným, cenným nebo poutavým.
- Zvolte správná klíčová slova po pečlivé analýze.
Relevantní obsah
To, co upoutá vyhledávače jako první, je nepochybně obsah vašeho webu. A proto je důležité, aby byl kvalitní. Veškerý content včetně fotografií, obrázků či videí by měl být relevantní a srozumitelný pro příchozí uživatele. Vyhledávače si všimnou toho, že je něčím přínosný a za odměnu posunou váš web ve vyhledávání zase o něco výše. Díky tomu budete mít vždycky náskok před konkurencí, která tuto část zanedbává.
Využití vhodných klíčových slov
S kvalitním obsahem se nepochybně váže také přítomnost klíčových slov. Je důležité zamyslet se nad tím, jak lidé vyhledávají vaše služby či produkty – to znamená jaká slova či fráze pro takové vyhledávání používají. Jakmile znáte odpověď na tuto otázku, neváhejte klíčová slova vhodným způsobem zakomponovat do textu na webu.
TIP: S analýzou klíčových slov vám mohou pomoci bezplatné aplikace jako Google Adds nebo Sklik.
Hodnotný linkbuilding
V neposlední řadě nemůžeme zapomenout ani na linkbulding (získávání zpětných odkazů), který rovněž hraje pro vyhledávače důležitou roli. Čím přirozenější a relevantnější linkbuilding máte, tím větší je šance, že se váš web zobrazí na vyšších příčkách ve vyhledávání.
Mezi způsoby realizace linkbuildingu patří například zveřejňování PR článků, aktivity na sociálních sítích, výměna odkazů s jinými weby či tvorba takzvaných microsites. I zde je potřeba pamatovat na to, že kvalita vítězí nad kvantitou.
Responzivní design
Využití smartphonů se globálně neustále zvyšuje – 51,53 % celosvětového vyhledávání webových stránek je právě z mobilních telefonů. Určitým milníkem se v tomto ohledu stal závěr minulého roku, kdy poprvé v historii předběhly chytré telefony a tablety klasické počítače.
To dalo majitelům webů podnět k tomu, aby upravili obsahu pro uživatele mobilních telefonů a zavedli responzivní design, který zajistí, že se publikovaný obsah bude zobrazovat ve správném měřítku. Algoritmy vyhledávačů vidí weby s responzivním designem jako relevantní a opět je posouvají dopředu před konkurenci, která ho ještě nemá.
Konverze na prvním místě
Konkurence na internetu je velká a abyste se probojovali hromadou soupeřících webů, je potřeba se vcítit do potenciálních zákazníků a zjistit, co vyhledávají nejčastěji. Pokud například prodáváte oblečení, nestačí sázet jen na to, že zákazníci napíšou do vyhledání slovo “kalhoty” a rovnou jim vyběhne váš web. Zkuste vystihnout přesné slovní spojení (např. dámské džínové kalhoty velikost S), o které je ve velké míře zájem. Podle průzkumů se osvědčily tyto dlouhé konkrétní výrazy tzv. longtaily.
Organické versus placené vyhledávání
Ačkoliv dobře umístěná reklama může být velmi efektivní, ve většině případů nic nepředčí organický obsah s kvalitním SEO. Výsledky organického vyhledávání pokrývají více obsahu, vypadají důvěryhodně a získávají mnohem více kliknutí než placené reklamy.
Ze statistik vyplývá, že na americkém trhu klikne na placené reklamy pouze 2,8 % lidí. A to je dobře. Pokud by tomu bylo naopak, uživatelé by daný vyhledávač přestali používat, protože by jim zobrazoval jen reklamu.
Pokud byste měli zájem o konzultaci, zpracování analýzy klíčových slov či představení SEO principů, neváhejte nám napsat. Rádi pro vás připravíme strategii, s níž bude mít váš web větší šanci na zviditelnění a zaujmutí potenciálních klientů. Správně použité principy SEO v praxi jsou základem, bez kterého se neobejdete.