Podniky z celého světa dnes už vědí, že sociální média vládnou marketingu. Díky jejich pomoci můžete zviditelnit svůj byznys a najít tak nové zákazníky. Budování značky na sociálních platformách má mnoho výhod, včetně toho, že vám pomůže najít zákazníky a vyhledávat je na úrovních, kde by vás ani nenapadlo svou cílovou skupinu oslovit.
Stručně řečeno kvalitní strategie sociálních sítí může podpořit růst vašeho podnikání a trvale tak vybudovat vztahy s vašimi zákazníky. V dnešním článku se dozvíte 6 bodů, které vám pomohou s online propagací vaší značky.
1. Vybrat správnou platformu
Sociální sítě zažily největší boom od roku 2012, kdy se Facebook stal veřejným. Postupně se přidávaly další sociální sítě, bez kterých si dnes většina z nás nedokáže život představit. Vše je o tom, vybrat si tu správnou platformu, vytvořit kvalitní strategii i obsah a tento postup optimalizovat dle potřeby.
zdroj: pexels
Facebook: největší platforma s více než 2 miliardami aktivních uživatelů měsíčně, je ideální pro firmy, které chtějí generovat potenciální zákazníky a budovat vztahy.
LinkedIn: platformu pro obchodní sítě mohou podniky B2B i B2C využívat k vytváření důvěry, budování kontaktů, zapojení publika i hledání spolupráce.
Twitter: platforma je ideální pro podniky, jejichž hlavní publikum je mladší 50 let. Twitter nabízí přehled o časově citlivých informacích, jako jsou nejnovější zprávy, oznámení a aktuální témata.
Pinterest: je pro sdílení fotografií fantastickou platformou nejen pro podniky s vizuální přitažlivostí a je skvělý pro podporu prodeje.
Instagram: aplikace zaměřená na sdílení fotek/videí a stává se každým dnem populárnější. Momentálně má přes 800 milionů uživatelů a jeho první verze vznikla již v roce 2010.
zdroj: visualcapitalist
2. Stanovte si cíl
Být jen aktivní v dnešní době nestačí. Abyste dosáhli nějakého úspěchu musíte mít na paměti, jaký je váš cíl.
- Chcete více zákazníků?
- Zvýšit své prodeje/zisky?
- Mít lepší návštěvnost webu?
- Získávat zpětnou vazbu?
- Budovat komunitu?
- Sbírat kontakty?
3. Myslete na strategii
Cíl jste si určili, ale teď je na řadě strategie. Jakmile víte, čeho chcete dosáhnout, tak musíte přijít s plánem. Dobrým plánem neboli dobrou strategií. Detailně jsme se o tom rozepsali v tomto článku.
4. Nástroje, které vám pomůžou s plánováním
Být aktivní na sociálních sítích bere spoustu času, proto je dobré používat nástroje, které vám ten čas ušetří. Můžete tak plánovat příspěvky až měsíc dopředu. Mezi ně patří Hootsuite, Sprout Social, Buffer, MeetEdgar a BuzzSumo.
zdroj: bufferpublish
5. Zapojte publikum
Když vytvoříte obsah na sociálních sítích, tak pouze tohle nestačí. Sociální sítě jsou především o spojení a zapojení určitým způsobem. Přemýšlejte, jak posílit vztahy se svým publikem. Existuje několik možností, jak můžete své zákazníky oslovit:
- Komentování příspěvků.
- Zahájení a účast na konverzacích.
- Sdílení různých informací.
- Sdílení obsahu vytvářeného jinými uživateli.
- Řešení stížností a kritiky.
- Tázání se vašich sledujících, co je baví.
6. Udržujte stálou přítomnost a pravidelnost
Sociální média vyžadují čas a trpělivost, aby se vytvořil kvalitní obsah s přidanou hodnotou. Se správnými automatizačními nástroji můžete minimalizovat čas, který budete muset věnovat sociálním médiím, ale i tak to bude vyžadovat alespoň 15 minut denně ke sledování vašich kanálů a reakci na otázky. Pokud jde o frekvenci zveřejňování, správné číslo skutečně závisí na platformě, kterou používáte.
zdroj: canva
Pro LinkedIn a Facebook nezveřejňujte příspěvky více než jednou denně a omezte příspěvky na pětkrát týdně. U Instagramu jde především o kvalitu fotek, ale pokud zvládnete obsah tvořit každý den nebo každý druhý den, tak je to ideální. Twitter se naproti tomu mění tak rychle, že čím více příspěvků zveřejníte, tím lépe.
Jaké další způsoby pro zlepšení vašich sociálních sítí využíváte? Neváhejte a nechte nám komentář.