5 marketingových nástrojů, které vám nesmí chybět

Ať už jste markeťák každým coulem nebo hledáte způsob, jak se v této oblasti zdokonalit, článek o must-have marketingových nástrojích vám určitě přijde vhod. Řeč bude například o MailChimpu, Google Search Console, Hootsuite nebo Collabim. Osvěžte si své znalosti z marketingu a zjistěte něco navíc o oblíbených online nástrojích.

MailChimp

E-mailový marketing používá dnes více než 80 % B2B a B2C společností. Důvod „proč“ je zřejmý: Podle analýzy 7 104 107 návštěv na 14 českých e-shopech a webech byl e-mail marketing ziskovější než SEO, PPC kampaně, bannerová reklama nebo správa sociálních médií, což se nám v praxi potvrzuje dodnes (RobertNemec.com).

Ať už jste ostřílení podnikatelé, nebo jste se svým byznysem teprve na začátku, e-mailingový nástroj by vám rozhodně neměl chybět. Na výběr je mnoho různých možností, a to od českých i zahraničních poskytovatelů.

Náš tip je platforma MailChimp, která má v současné době více než 12 milionů zákazníků po celém světě. Její historie sahá až do roku 2001 – tedy dříve, než většina společností vůbec začala využívat e-mailový marketing. Co se funkcí týče, Mailchimp nabízí široké spektrum možností, které rozhodně využijete. Mezi ně patří například:

  • responzivní formuláře,
  • různorodé možnosti segmentace,
  • rozesílání e-mailů dle časové zóny,
  • propojení se sociálními sítěmi,
  • nízké riziko blacklistu,
  • integrace s weby/e-shopy.

TIP: Mailchimp nabízí ZDARMA tarif pro ty, kteří mají méně než 2 000 odběratelů a pro ty, kteří neposílají více než 12 000 e-mailů měsíčně.

Zdroj: Mailchimp

Google Analytics

Google Analytics je základ, na kterém by měla stavět každá společnost. Jedná se o velmi praktický nástroj, mnoho z nás jej nevyužívá správně a efektivně. Google Analytics je neuvěřitelně cenný zdroj informací, který vám pomůže lépe pochopit chování uživatelů. Díky tomu pak můžete webové stránky lépe přizpůsobit jejich potřebám.

Co všechno můžete pomocí Google Analytics měřit?

  • počet návštěvníků,
  • zdroj návštěvníků – z jakých stránek na web přišli,
  • strukturu vyhledávačů – z jakých vyhledávačů na web vstoupili,
  • jaké stránky si nejčastěji prohlížejí,
  • z jakých stránek nejčastěji odcházejí a proč (slabé místo webu)
  • z jakých zemí jsou vaši návštěvníci,
  • noví vs. vracející se návštěvníci,
  • srovnání návštěvníků v čase – sledování vlivu sezónnosti na návštěvnost,
  • kolik návštěvníků z celkového počtu se stalo zákazníky,
  • efektivitu kampaní z hlediska konverze – jaké reklamní kampaně na internetu přeměnily uživatelé na zákazníky,
  • jaké produkty/služby jsou nejžádanější.

Zdroj: Oseo.com

TIP: Registrace a využití Google Analytics je zdarma.

Zdroj: Adventure Travel Trade Association

Google Search Console

Následující doporučení letí k dalšímu Google nástroji, a to Google Search Console. Jedná se o bezplatnou službu od Googlu, která je schopná poskytovat zprávy o chybách na webu –v tabulce chyb najdete vysvětlení konkrétní chyby a kroky k jejímu odstranění. To vám umožní rychle opravit nedostatky a udělat web uživatelsky přívětivější. Výhodou je také to, že manipulace s tímto nástrojem je velmi snadná, takže si jeho funkce osvojí i úplný začátečník.

Během několika kliknutí vám Google Search Console ukáže:

  • počet zobrazení a prokliků na vaše webové stránky (až za posledních 90 dní),
  • webové chyby,
  • vadné a duplicitní značky <popis> a <název> (titulky, titulky stránek).

A krom to také umožňuje:

  • indexovat nové stránky nebo stránky, které prošly změnou rychleji.

Zdroj: Biznisweb.sk

Hootsuite

Prodejní potenciál sociálních sítí je dnes větší než kdy jindy. Nezáleží na tom, v jaké oblasti podnikáte nebo jak je váš byznys velký. V současné digitální éře je efektivní správa sociálních sítí naprosto klíčová. Aby vám to šlo lépe od ruky, je dobré vsadit na profesionální online nástroje. Jedním z nich také Hootsuite, který je považován za jeden z nejlepších na trhu.  

Co Hootsuite umí a nabízí?

  • plánování hromadných příspěvků,
  • možnou správu více než 35 různých profilů,
  • sledování konverzí v přizpůsobených záložkách,
  • statistiky výsledků,
  • instalaci aplikací třetích stran,
  • možnost pracovat v týmu.

TIP: Další kvalitní alternativou Hootsuite může být Buffer nebo SocialPilot. Záleží na tom, jaké funkce jsou pro vás důležité, jak velký máte budget či jaké uživatelské nastavení vám vyhovuje nejvíce.

Collabim

Na závěr tu máme jeden ryze český marketingový nástroj, který je u nás špička přes SEO marketing. Nástroj se nazývá Collabim a je velmi pozitivně hodnocený jak z funkční stránky, tak ze stránky uživatelské. Díky svým šikovným funkcím vám ušetří mnoho času a práce s analýzou, což ocení jistě nejeden z vás. Je to právě kvalitní SEO, které by mělo tvořit základ každého webu – jedině tak máte šanci na vyšší návštěvnost a sledovanost.

Collabim dokáže:

  • měřit pozice klíčových slov,
  • monitorovat PPC reklamy,
  • monitorovat pozice konkurence,
  • analyzovat webové stránky za účelem kontroly zpětných odkazů,
  • provádět jednorázové analýzy.

Výhodou je, že si sami můžete zvolit verzi, která vám vyhovuje. Platforma nabízí free trial (14 dní) a také základní bezplatnou verzi, díky které si můžete otestovat, zda se vám zamlouvá, či nikoliv.

TIP: O důležitosti SEO jsme již psali v našem předchozím článku.

Vymýšlení, plánování a realizace marketingových strategií a nápadů není nic jednoduchého. Pokud si chcete ušetřit práci a čas, pak rozhodně doporučujeme využít online nástroje, s nimiž budete moci snáze dosáhnout svých cílů a vytěžit maximum informací týkajících se trhu a chování zákazníků. My jsme pro vás vybrali pět výše zmíněných nástrojů, nicméně lze vybrat mnoho kvalitních alternativ – záleží jen na vás, co vám bude vyhovovat více.