Copywriting zažívá v posledních letech velký boom. Firmy dobře ví, že pokud chtějí uspět, potřebují mít obsahový marketing na jedničku. A právě s tímto nelehkým úkolem jim může pomoci profesionální copywriter – ten se postará o kvalitu i atraktivitu dodávaných textů, které budou prodávat.
Copywriting patří mezi disciplíny, které jsou často podceňované. „Psát přece umí každý,“ ozývá se ze všech stran. Často tak firmy vezmou psaní článků, textů na webové stránky či sociální sítě do svých vlastních rukou a těší se z toho, že mohou ušetřit. Ne vždy to ovšem bývá ta správná volba. V tomto článku si ukážeme 5 klíčových důvodů, proč má dobrý copywriter pro firmu cenu zlata.
Zdroj: Copywriter Today
Co je copywriting a proč je důležitý
Copywriting je tvorba reklamních a marketingových textů, které mají podpořit prodej výrobků a služeb. Není to ovšem jen skládání slov dohromady – dobrý copywriter umí používat slova, která vyvolávají emoce a dokážou se potenciálnímu zákazníkovi vrýt pod kůži. Zkrátka a jednoduše, dokáže je přimět k požadované akci, ať už je to cokoliv (nákup, registrace, rezervace…).
Zdroj: Digital Marketer
A vzhledem k rostoucí konkurenci na trhu, společnosti si uvědomují, že je potřeba vypilovat svou nabídku k dokonalosti – není divu, že až 46 % svého rozpočtu investují do obsahového marketingu (Hubspot). Marketingový tým s pomocí copywritera je pak schopný vytvořit firemní identitu a texty, které budou korespondovat s vizí společnosti a přivedou nové zákazníky.
Reprezentativní obsah
První věc, kterou s copywriterem získáte, je reprezentativní obsah. Pokud webový obsah píše laik, může odvést poměrně dobrou práci, ale nikdy to nebude vyladěné do posledního detailu. Copywriter by měl přesně vědět, jak napsat text, který vzbudí zájem. Bude přesně vědět, jaký tón zvolit, aby byl v souladu s identitou firmy a zároveň byl konzistentní. Cílem by měl být gramaticky a stylisticky bezchybný text, který bude čtenáři sdělovat jasnou zprávu.
Budování důvěry u zákazníků
Copywriter tvoří text pro zákazníky. Je si moc dobře vědom, že musí mluvit jejich jazykem a popsat službu či produkt tak, aby mu dokonale rozuměli – a nejlépe měli pocit, že právě tato služba či produkt je přesně to, co hledají.
Krom toho je text cenným nástrojem pro budování vztahu a důvěry se zákazníky. Kvalitní text je prvním krokem k získání loajality. O tom svědčí i některé ze studií, které uvádí, že po přečtení textů na webu až 64 % uživatelů shledalo značku jako důvěryhodnou.
Angažovaní zákazníci
Bojíte se, že lidé o vaši značku ztratí časem zájem? S dobrým copywriterem jsou tyto obavy zbytečné. Jeho úkolem je totiž vytvářet obsah, který bude zákazníky bavit a udrží je angažované. Copywriter by měl mít zkušenost s psaním rozmanitého obsahu – blogové články, rozhovory, příspěvky na sociální sítě – a zvolit vždy ten, který má u cílové skupiny největší úspěch. Pro dosažení tohoto výsledku musí řádně testovat různé alternativy a následně vyhodnotit tu nejlepší.
Lepší umístění webu ve vyhledávači
Každý dobrý copywriter by měl mít také povědomí o tom, co je to SEO (o jeho důležitosti jsme psali v tomto článku). Výsledný text je sice psán výhradně pro zákazníky, nicméně by se měl zamlouvat i samotným vyhledávačům. Ty hodnotí nejen kvalitu a relevantnost obsahu, ale také zahrnutá klíčová slova. Profesionální copywriter si tyto požadavky uvědomuje, a i když Google mění svůj algoritmus 500krát až 600krát ročně, tak dokáže vytvořit lákavý obsah s rovnovážným počtem klíčových slov.
Jen tak pro zajímavost můžeme uvést, kolikrát Google provedl změny a vylepšení za posledních 10 let.
- 2018 – 3234
- 2017 – 2453
- 2016 – 1653
- 2013 – 890
- 2012 – 665
- 2011 – 538
- 2010 – 516
- 2009 – 350–400
Zdroj: Moz.com
Zdroj: Royex
Více o aktuálních změnách v Google algoritmech zde.
Prodej
Pokud existuje mimo reklam něco, co může podnítit prodej, pak je to nepochybně dobře napsaný text. A to je přesně to, o co firmám a podnikatelům jde. Profesionální copywriter je schopen napsat text tak, aby čtenáře přiměl k nákupu nebo u nich alespoň vzbudil zájem. Proto je velmi klíčový text nejen na webu, ale také na e-shopu, letáku, newsletteru a dalších místech. Průzkumy udávají, že trefně napsaný text zvýší pravděpodobnost prodeje až o 131 %.
A jakou máte zkušenost s copywritery vy? Podělte se s námi do komentáře.