5 častých chyb ve správě facebookových reklam

Facebook se prokázal nejen jako skvělá sociální síť a komunikační platforma, ale také jako vynikající prodejní kanál. Facebookové reklamy tak začaly hrát důležitou roli a dodnes jsou klíčem k úspěšné propagaci produktu, služby či značky. Často se v nich bohužel dělají chyby, které vás stojí čas i finance. Pojďme se podívat na 5 základních chyb při tvorbě a správě facebookových reklam.

Už v prvním čtvrtletí roku 2019 bylo na Facebooku 7 milionů marketérů, kteří aktivně využívali Facebook reklamy (Socials). Důvody „proč“ jsou zřejmé. Facebook denně využívá více než 1 miliarda uživatelů a reklamy na FB dokážou velmi dobře zacílit na každého z nich. Jediným háčkem je správné nastavení reklamy. Chyby ve správě reklam se dají udělat velmi snadno a výsledkem je pak méně efektivní a drahá kampaň.

Pojďme se podívat na 5 základních chyb, které se při správě kampaní často stávají.

Spravování příspěvků z profilu

Facebook nabízí propagaci příspěvků přímo z firemního profilu. Na první pohled to vypadá jako rychlá a pohodlná volba, a proto se k této možnosti mnozí uchýlí. Pravdou ovšem je, že tato alternativa se sebou nese jisté nevýhody – a to limitované nastavení kampaně. Nelze nastavit, kdy se bude reklama zobrazovat, nelze nastavit umístění reklamy, A/B testování a další aspekty, které mohou udělat reklamu mnohem efektivnější.

Jak to udělat správně? Správu reklam a kampaní ovládejte přímo ve Facebook Ads Manageru (Správce reklam na Facebooku). Ze začátku se může zdát jeho rozhraní trošku složité a nepřehledné, ale po pár klikání si uděláte jasno, kde se jaké možnosti nachází. Malou nápovědu o tvorbě a správě reklam nabízí také sám Facebook.

Automatické umístění reklam

A nyní se přesouváme již k samotnému nastavování reklam. Při vytváření kampaně vám Facebook sám nabídne možnost automatického umístění, což se jako v předchozím bodě může zdát jako velmi pohodlná volba. Stačí jedno kliknutí a Facebook se o vše postará? Pravdou je, že asi budete zklamaní.

Facebook může reklamu umístit do kanálu příspěvků, stories, Messengeru nebo In-stream videa. Záleží jen na něm, jak reklamu vyhodnotí. Problémem je, že každé umístění má jiná kritéria pro grafické zpracování reklamy – tím máme na mysli jiné formáty. Facebook tak může vaši reklamu zobrazovat v nevhodném rozlišení. Co si z toho vzít? Nezaklikávejte možnost automatiky a raději vsaďte na manuální nastavení. Vaše reklama bude vypadat profesionálněji a vy přesně vědět, kde se nachází.

Špatně zvolený účel reklamy

Facebook nabízí hned 11 možností účelu reklamy. Mezi ně patří například návštěvnost, projevený zájem, konverze, zprávy a řada dalších. V tomto okamžiku je potřeba promyslet to, čeho chcete dosáhnout a zároveň uvažovat nad tím, co vám přinese největší užitek.

Například vsázet na to, aby reklama získala co nejvíce lajků nebo sledujících, by se nemuselo úplně vyplatit. Nové sledující a lajky nejlépe získáte kvalitním obsahem. Firmy jsou však schopny vynaložit nemalé částky, aby tohoto cíle dosáhly.

Při zvolení konverzí je zase potřeba, aby měl Facebook k dispozici dostatečné množství dat. Pokud tedy disponujete menším budgetem a optimalizujete kampaně na nákupy na webu, zvolení účelu konverze by nemuselo být slíbený efekt.

Tipy, jak správně nastavit účel kampaně, sdílí server Social zde.

Zdroj: Acomware.cz

Špatné nastavení cílové skupiny

Říká se „všeho s mírou“, a to platí i při správě facebookových reklam. Při výběru cílové skupiny si dávejte pozor na to, abyste nevybrali příliš úzkou, nebo příliš širokou skupinu.

Důležité je pochopit, že Facebook používá technologii strojového učení a podle ní vybírá uživatele, o kterých se domnívá, že by mohli mít zájem. Pokud bude okruh uživatelů příliš malý, nebude mít dost dat k výběru, což povede k horším výsledkům kampaně. V opačném případě zase může reklamu zobrazovat i těm, kteří se o daný produkt nebo službu nezajímají a vyhodnotí ji jako irelevantní.

Chybějící Facebook Pixel

Na závěr tu máme chybějící, popřípadě špatně nastavený, Facebook Pixel. Jedná se o kousek kódu, který je potřeba dát do vašeho webu či aplikace. Jeho prostřednictvím Facebook analyzuje data a optimalizuje reklamy tak, aby měly lepší výsledky. Krom toho také měří konverze a umí vyhodnocovat návštěvnost na webu či aplikaci.

Velkou škodou je, když Facebook Pixel není nainstalovaný vůbec. Tím nepřicházíte jen o cenná data, ale také o své finance. Další chybou je špatně nastavený Pixel, který v důsledku toho zasílá špatné údaje, čímž pak dochází k nepřesnostem.

Nastavení Facebook Pixelu si můžete zkontrolovat přímo v rozhraní Facebook Business Manager a nebo pomocí rozšíření do Google Chrome, Facebook Pixel Helper

Click the Create a Pixel button to start the process.

Zdroj: Socialmediaexaminer.com

V tomto článku jsme se snažili vypíchnout 5 základních chyb při správě facebookových kampaní. Pravdou je, že byste mohli najít celou řadu dalších errorů, které udělají kampaně dražší a méně efektivní. Víte o dalších, které by stály za zmínku? Napište nám do komentáře.